Jedan od prioriteta u radu Novosadskog humanitarnog centra je promovisanje obrazovanja Roma, kao glavnog načina da se smanji siromaštvo ove osetljive populacije. Baveći se ovom temom, među brojnim drugim problemima uočili smo i to da romske devojčice nemaju jednake šanse za obrazovanje. Zbog rodnih podela, koje su izražene u romskoj zajednici, za devojke je planirana udaja u ranoj mladosti, a zatim obaveze oko rađanja i podizanja dece, brige o domaćinstvu i slično. Devojčice koje se upišu u osnovnu školu, u značajnom broju moraju da napuste školovanje u petom ili šestom razredu, kako bi se “sačuvale“ do udaje, koja obično usledi nedugo nakon toga. Takođe, u većini slučajeva Romkinje nemaju prava da odlučuju o svome školovanju, već o tome konačnu odluku donose roditelji, uglavnom očevi. Procene govore da je čak 80% Romkinja u Srbiji nepismeno, sa najviše četiri završena razreda osnovne škole, i bez bilo kakvih kvalifikacija. Ovakvo stanje značajno doprinosi opštem siromaštvu romske populacije, koje se prenosi dalje, na nove generacije. Iz navedenih razloga smatramo da je važno usmeriti se na podsticanje i ohrabrivanje devojčica da se obrazuju, i uticati na njihovo okruženje da im to omogući.
Projekat je započet 2008. godine, pod nazivom “Šanse i izbori za romske devojčice“, uz podršku Fondacije Petsi Kolins iz SAD, i trajao je dve godine. Nakon toga, naš rad je nastavljen u okviru projekta “Inicijativa za obrazovanje romskih devojčica“, koji podržavaju Telethon fond iz Norveške i Austrijska razvojna agencija. Projekat realizuju CARE Srbija i Novosadski humanitarni centar, u Novom Sadu i u Bečeju. Aktivnosti projekta traju do aprila 2013. godine.
U romskim zajednicama u Novom Sadu i Bečeju, naši saradnici okupljaju roditelje dece predškolskog i školskog uzrasta, kako bi ih podržali u nameri da školuju svoju decu, a naročito devojčice. Kroz različite radionice i sastanke sa njima, trudimo se da im pomognemo da svojoj deci budu podrška i pomoć, a ne prepreka u obrazovanju. Organizujemo i podstičemo saradnju između školskog osoblja i romskih roditelja, kako bi se bolje upoznali i postali partneri u procesu obrazovanja. Istovremeno se trudimo da roditelji koji školuju decu, postanu primer i uzor drugim roditeljima i celoj zajednici, i da međusobno jedni drugima budu podrška.
Formirana je Grupa za lobiranje i zagovaranje, koja se sastoji od članova/ica projektnog tima, Romkinja i Roma, predstavnika pokrajinskih vlasti i pojedinaca koji se bave obrazovanjem. Ova grupa se zalaže kod lokalnih i pokrajinskih vlasti da se unaprede uslovi za obrazovanje Romkinja, što podrazumeva usvajanje i sprovođenje posebnih mera, ali i vođenje računa o tome da se zakoni adekvatno sprovode i da se spreči svaki vid diskriminacije u obrazovanju. U planu je i izrada predloga plana akcionog plana za obrazovanje Romkinja u AP Vojvodini.
Uz navedene aktivnosti, projekat na inovativan način promoviše obrazovanje romskih devojčica, kroz forum teatar. To je poseban oblik intera